
Leasing samolotów i śmigłowców dostępny jest w 9 firmach leasingowych
Leasing samolotu, śmigłowca - charakterystyka oferty
Z leasingu samolotu lub śmigłowca można obecnie skorzystać w dziewięciu polskich firmach leasingowych. Przy czym w praktyce zaledwie cztery z nich – można powiedzieć – wyspecjalizowały się w finansowaniu powietrznych środków transportu, a pozostałe pięć realizuje takie transakcje raczej sporadycznie. W rezultacie co roku w Polsce zawieranych jest około 100 umów leasingu samolotów – dotyczy to zarówno dużych samolotów pasażerskich dla linii lotniczych, jak i lekkich awionetek i helikopterów służących przede wszystkim przedsiębiorcom. My, na FmLeasing.pl także mamy w tym swój udział... Przeciętna jednostkowa wartość transakcji wynosi ponad 3,5 mln złotych, ale wyleasingować można także samolot lub śmigłowiec o znacznie mniejszej wartości, nawet poniżej 100 tys. zł. W grę wchodzi także leasing używanych samolotów, a nawet leasing zwrotny. Od rat i pozostałych opłat związanych z leasingiem samolotu można odliczać VAT pod warunkiem użytkowania go do celów prowadzonej działalności.
Warunki leasingu u polskich leasingodawców
Okres leasingu
Czynsz inicjalny / wpłata własna
Warianty
Procedury i dokumenty
Samoloty i śmigłowce używane
Wybór oferty leasingu
Na co zwrócić uwagę, jak negocjować, czego się wystrzegać - oto nasz Megaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu.
Najlepszym i jednocześnie najprostszym sposobem, żeby otrzymać dobre i tanie oferty od wielu dobrze ocenianych leasingodawców jest nasza Wyszukiwarka Leasingu. Firmy leasingowe same złożą Ci oferty, bez pośredników.
Istotne porady
Która polska firma leasingowa jest najlepsza? My to wiemy... Problem w tym, że ona nie będzie najlepsza dla każdego… Z całą pewnością istnieje jednak grupa firm, które są warte polecenia oraz grupa takich, których lepiej unikać.
Megaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu
Wszystkie niezbędne rady dla zamierzających zawrzeć umowę leasingu w jednym miejscu. Zapoznanie i zastosowanie się do nich umożliwi wybór korzystnej i dobrze dobranej oferty i firmy leasingowej, a także pozwoli uniknąć kosztownych błędów.
Wzmianki o finansowaniu powietrznych środków transportu na FmLeasing.pl
Finansowanie powietrznych środków transportu w 2019 roku
Po bardzo udanym pod względem wartości finansowania samolotów i innych powietrznych środków transportu 2018 roku (581 mln złotych), rok 2019 przyniósł spory spadek w tym względzie. Zamknął się kwotą finansowania na poziomie 340 mln złotych (spadek o 41% r/r). Jednak nadal roczna liczba transakcji leasingowych w tym segmencie oscyluje w okolicy 100 sztuk. Zatem zmiana w wartości wynika nie tyle z jakiegoś rodzaju załamania rynku, co jedynie z mniejszej ilości transakcji o dużej wartości.
Finansowanie powietrznych środków transportu w IQ 2018
Wartość leasingu samolotów w miesiącach styczeń - marzec 2018 wzrosła o 18% r/r. Niestety nie poszedł za tym wzrost ilościowy. Sfinansowano mniej środków powietrznych niż przed rokiem, za jeszcze większą przeciętną wartość. Tylko siedmiu leasingodawców zanotowało transakcje w tym segmencie, a zaledwie dwóch zrealizowało aż 95% wartości całego rynku.